Kreativna aktivnost za djecu i roditelje - „Knjiga o meni“

09 Aprila, 2020

Poticanje dječje kreativnosti je jako važno kako u predškolskoj ustanovi, tako i u roditeljskom domu. Prilikom promatranja djece u njihovoj slobodnoj igri ona će, ako su neometana, pokazivati svoju stvaralačku moć i sposobnost. U takvim situacijama ne treba se uplitati grubo kako se ne bi spriječili prvi znakovi stvaralačkog procesa. Trebalo bi nenametljivo potaknuti i najmanji kreativni izraz kod djece, bilo to prilikom šaranja ili prvih riječi prilikom pokušaja izražavanja nekih misli.

Kreativna djeca su lako prepoznatljiva; ona uvijek nešto zapitkuju, daju neke nemoguće primjedbe i ”nemoguća su”. Često ne prihvataju tuđe ideje i vrlo su inventivni. Dosjetljivi su, maštoviti, spremni prihvatiti nove izazove te imaju izražen smisao za humor.

Razvoj kreativnosti djece pretpostavlja razvoj i odgoj individualnosti, autonomije i slobode svakog djeteta. Ako svako dijete smatramo jedinstvenim, različitim od druge djece onda možemo pretpostaviti da je i njegov način promatranja, doživljavanja svijeta i stvaralačkog izražavanja također jedinstven i različit. Zbog toga svako dijete trebamo  gledati i odgajati kao individuu. Dakle, za razvoj kreativnosti  kod djece treba mijenjati način, pristup i stil odgajanja, a ne samo metode i tehnike ili stvarati neke posebne programe.

Bitan uslov za kreativnost je djetetova bujna mašta. Svako je dijete darovito u nekom domenu i određenom stadiju. Tu darovitost treba otkriti i stvarati uslove  da se razvije u sposobnost.  Kako su prve godine djetetova života presudne za svaki odgoj, tako su presudne i za odgoj kreativnosti. Ako je djetetu osigurano povjerenje i sigurnost u okolinu omogućit će mu se sloboda mišljenja, izražavanja i spontanog ponašanja. Tada će dijete pokazivati sve veću znatiželju za svoju okolinu pa će je početi ispitivati i istraživati, zanimat će ga što se sve u okolini nalazi, što mu se sve pruža i do čega može doći. Tako dijete jača samopouzdanje, vjeru u vlastite snage i pozitivno mišljenje o sebi.

Današnju aktivnost je moguće prilagoditi dječijem uzrastu od 4 do 6 godina. Zadatak je da dijete napravi svoju knjigu, tj. knjigu o sebi.

Na ovakav način kod djece se razvijaju primarne vještine tj. samosvijest, samoizražavanje, komunikacija, vjera u budućnost, svijest o knjigama, upornost, koncentracija. Od sekundarnih vještina njegujemo finu motoriku. Djeci damo nekoliko natuknica koje mu mogu poslužiti u daljem radu.

Djeca trebaju na svakoj stranici nacrtati sebe, svoju porodicu, kućnog ljubimca (kojeg imaju ili kojeg bi željeli da imaju), svoju omiljenu igru, igračku, šta najviše vole da jedu (voće i povrće ili neki omiljeni obrok), omiljeni trenutci provedeni sa svojom porodicom, najljepše ljetovanje ili zimovanje ili bilo koji boravak u prirodi koji je za njih bio poseban. Takođe, mogu nacrtati svog najboljeg drugara ili drugaricu, vrtić u koji ide, svoju zgradu ili kuću …

Knjiga može biti izrađena u jednom danu ili izrada može trajati duže (svaki dan dijete može crtati jednu stranicu ).

Materijal za rad: bijeli papir, vrpca, makazice, oštrilo, gumica za brisanje, drvene ili voštane boje, tečno ljepilo, razne sličice, gliteri u raznim bojama i sve ostalo čime vaše dijete može ukrasiti crtež.

Uživajte u zajedničkom radu, ponekad pustite da dijete samo odluta u svijet mašte i nacrta nešto samo na svoj način. Kada knjiga bude gotova, pohvalite ga, razgovarajte o svakom crtežu, o svakom detalju, boji, slovu … Iznenadit će te se koliko vaše dijete zna, a možda vam nikada o tome ništa nije kazalo!

“Svako dijete je umjetnik, no problem je kako ostati umjetnikom nakon što dijete odraste. Kao dijete sam crtao kao Raphael, no kad sam odrastao trebao mi je cijeli život da ponovno počnem crtati kao dijete.” – Pablo Picasso

Lejla Bajrami, dipl. pedagog -psiholog 

Aktivnosti za jačanje pincet hvata kod djeceVježbe na spravama