Jednostavne vježbe za pravilan razvoj govora

05 Aprila, 2020

Jezik je najmoćnije sredstvo komunikacije. Iz tog razloga prenijeti djeci ljubav prema lijepom izražavanju znači da kod njih podstičemo jednu praktičnu vještinu korisnu za svakodnevne situacije rješavanja problema, snalaženja i sazrijevanja. Kako bi dijete savladalo govor, poželjno je da roditelji razvijaju verbalne sposobnosti djeteta, koje će pored lijepog izražavanja, doprinjeti i razvoju kreativnosti kod djece. Navest ću vam par vježbi koje podstiču razvoj opštih verbalnih sposobnosti, kao i razvoj kreativnosti.

Priče u slikama – na osnovu slika, dijete treba da ispriča što interesantniju i bogatiju priču, da svaku od slika dobro opiše, te osmisli dešavanja „između“ njih. Ako dijete nema iskustva u ovakvim vježbama, moguće je da će priča na početku biti jednostavna i osiromašena za detalje. Tu možete i vi kao roditelji učestvovati postavljajući dodatna pitanja, npr: „Koga na slici vidiš? Kako se zovu ti likovi?“. Tako možete  pitanjima navesti dijete da vam nešto više kaže o mjestu gdje se radnja dešava, kao i o samoj radnji. Ispričajte vi priču, da bi dijete dobilo bolju sliku i predstavu kako priča može da se ispriča. Možete, ako želite da vježbate redoslijed, tako što ćete pomiješati sličice i pustiti dijete da ih pravilno rasporedi. Također, možete djetetu da date prvu i zadnju sličicu, ispričate početak i kraj, a dijete podstaknete da osmisli radnju između. Za ove aktivnosti ne morate da čekate školski uzrast tj. možete da ih počnete praktikovati i na uzrastu od četiri godine (a i ranije u zavisnosti od samog djeteta).

Slušamo priču – na ovaj način se podstiče lijepo izražavanje i razvija pažnja. Vi čitate priču, a dijete pažljivo sluša i potom odgovara na postavljena pitanja u vezi sa pričom. Uz razvijanje pažnje, proširivanje vokabulara, te učenja lijepom izražavanju, dijete kroz pitanja i odgovore uči o nečemu što mu je zanimljivo. Zato je jako bitan izbor sadržaja koji će se čitati.

Igre riječima – na papiriće ispišite različite vrste riječi i ubacite u posudicu, promućkajte i neka dijete izvuče nekoliko papirića (za početak npr.tri), te na osnovu tih riječi sastavi rečenicu. Ako je zadatak da sastavi priču od dobijenih riječi, obratite pažnju, da, ma koliko kratka priča bila, ona mora imati početak, sredinu i kraj. Za djecu koja ne znaju čitati, napisane riječi možete zamjeniti sličicama.

Ukoliko primjetite da je neka od navedenih vježbi preteška ili prelagana za dijete reagujte na vrijeme i prilagodite je djetetovim mogućnostima, jer ako je prelagana nema učenja, a ako je preteška izazvat će negodovanje i frustraciju, te otpor prema učenju istog. Tražite optimalnu mjeru za svoje dijete, tako da ovaj proces učenja lijepog izražavanja njemu bude lijepo i interesantno putovanje u svijet odraslih.

Ivona Dragutinović, dipl.defektolog-logoped 

Razvoj krupne motorike kroz igruVježbe oblikovanja