- Osiguranje najboljeg interesa djeteta podrazumijeva pravo svakog djeteta na odgoj i obrazovanje i ispravnu brigu za dobrobit njegovog fizičkog i mentalnog zdravlja i bezbjednosti. Ovo pravo ima prednost nad svim drugim pravima.Programi odgojno-obrazovnog rada
- Cjeloviti razvojni program predškolskog odgoja i obrazovanja,
- Program produženog boravka,
- Program Obaveznog vida predškolskog odgoja i obrazovanja pred polazak u osnovnu školu,
- Specijalizovani programi (Mala škola sporta, Škola engleskog jezika i Mala škola plesa)
- Program zdravstvene zaštite
- Program građanskog obrazovanja
- Program jačanja roditeljskih kompetencija
Cjeloviti razvojni program
Cjeloviti razvojni program predškolskog odgoja i obrazovanja utvrđuje obim i sadržaj odgojno-obrazovnog rada, metodologiju i didaktičko-metodičke upute za odgajatelje. Program obuhvata program njege, odgoja i obrazovanja, zdravstvene zaštite, ishrane i socijalne zaštite djece predškolske dobi i to:
a) za djecu od šest mjeseci do tri godine starosti,
b) za djecu od tri do pet godina starosti.
Obuhvata boravak djece u vrtiću od 6,00-17,00 sati. Realizuje se u skladu sa Osnovama programa odgojno-obrazovnog rada za djecu uzrasta od 6 mjeseci do polaska u osnovnu školu. Sadržaji odgojno-obrazovnog rada provode se kroz kombinovane i samostalne aktivnosti te njegu i brigu za zdravlje djece, a planiranje i programiranje sadržaja se provodi kroz tematske cjeline, a u skladu sa uzrasnim karakteristikama svake odgojne grupe i djece u toj grupi.
Sve aktivnosti imaju karakter igre. Njihovi uticaji se prepliću i utiču na različite sfere ličnosti, sa ciljem da:
- dijete ovlada motoričkim radnjama
- podstaknemo usmenu komunikaciju i obogatimo rječnik maternjeg jezika
- razvijemo likovno izražavanje od prvog škrabanja do složenih oblika, uz korišćenje različitog materijala
- istražujemo predmete i okolinu
Politike zdrave ishrane kroz realizovani projekat „Zdravo jedi, zdravo rasti“ je uticala na promjenu svijesti svih uposlenih, djece i roditelja, na što smo izuzetno ponosni.
Poludnevni program
je organizovan u periodu od 7,00-12,00 ili od 8,00-13,00 sati u okviru kojeg djeca pored slobodnih igara i doručka, svakodnevno prate Primarni program odgojno-obrazovnog rada u periodu od 9,30-12,00 sati.
Obavezni program predškolskog odgoja i obrazovanja pred polazak u osnovnu školu je zakonska obaveza za svako dijete u godini pred polazak u osnovnu školu (150 sati obaveznog predškolskog odgoja).
Specijalizirani programi
Specijalizirani razvojni programi su dodatni programi koji imaju cilj realizaciju odgojno- obrazovnih sadržaja iz oblasti muzičke, likovne i fizičke kulture, lutkarstva, stranih jezika, rekreativne, ekološke i drugih oblasti. Osnovna funkciji ovih programa je zadovoljavanje posebnih interesovanja i sklonosti djece za umjetnost, spor i komunikaciske vještine.
Program produženog boravka
Program produženog boravka namijenjen je djeci nižih razrda osnovne škole, od I-IV razreda. Podrazumijeva odvođenje i vraćanje djece iz škole uz dnevni boravak u vrtiću prije i poslije nastave.
Koncept građanskog obrazovanja
Realizacija koncepata graĎanskog obrazovanja „Autoritet“, „Pravda“, „Privatnost“ i „Odgovornost“ je postala stalna praksa i provodi se kroz tematske cjeline prema Cjelovitom razvojnom programu predškolskog odgoja i obrazovanja.
Program jačanja roditeljskih kompetencija
Program jačanja roditeljskih kompetencija ima za cilj da, kroz različite oblike edukacije roditelja djece predškolske dobi, ojača roditeljske kompetencije i omogući im put do novih saznanja o dječijem razvoju.
Program zdravstvene zaštite
Program njege i brige o zdravlju djece realizuju sanitarni tehničar i medicinske sestre. Osnovni zadatak je da se brinu o higijeni prostorija u kojima borave djeca, pratećih prostorija, čajnih kuhinja, mokrih čvorova, dvorišta, higijeni hrane i posteljine za djecu, higijeni igračaka, zdravstvenim kartonima za svako upisano dijete kao i o zdravstvenom pregledu osoblja koje radi sa djecom.
Prema zakonskim odredbama redovno se vršiti dezinfekcija, dezinsekcija i deratizacija vrtića. U cilju adekvatne zaštite djece kontinuirano se:
- prati zdravstveno stanje svakog djeteta
- provode posebne mjere preventive na sprječavanju infekcija (pravilna dezinfekcija, prozračavanje prostora, što duži boravak na zraku, te izolacija akutno oboljele djece)
- uočavaju zdravstvena odstupanja i promjene kod djece, te poduzimaju potrebne mjere
U cilju osiguranja zdravstveno-higijenskih uslova kontinuirano se provode zdravstveno- higijenske mjere:
- u prostorima dnevnog boravka i pratećih prostorija vrtića
- u sanitarnim prostorijama
- higijena pribora za jelo
- higijena prostora za dnevni odmor
- higijena posteljine
Plan i program saradnje sa roditeljima
Osnovni principi saradnje sa porodicom baziraju se na njegovanju partnerskog odnosa, poštovanju ličnosti i uloge roditelja, širokoj ponudi raznih mogućnosti za uključivanje roditelja, uvažavanju ideja roditelja, ideji da saradnja kao proces zahtijeva vrijeme, strpljivost i zajedničku odgovornost, profesionalnom u odnosu prema informacijama dobijenim od roditelja, poštovanju privatnosti porodice.
U tom smislu sa roditeljima je moguća:
- svakodnevna razmjena informacija na prijemu i odlasku djece kući
- ciljani individualni razgovori odgajatelja i roditelja (informacije za roditelje dva puta mjesečno)
- pedagoško-psihološko, socio-pedagoško, logopedsko i somatopedsko savjetovanje za roditelje i stručna predavanja
- zajedničke igraonice, druženja i slavlja djece (praznici, rodjendani, sportsko- rekreativna takmičenja, umjetničko-stvaralačke radionice, priredbe…)
- roditeljski sastanci
- WEB komunikacija
Informativni razgovori sa roditeljima o napredovanju njihove djece su u fokusu jer sve više postoji potreba za unapređenjem pristupa, prezentaciji dječijih portfolija i sl.