Razvoj govora kroz igru

11 Aprila, 2020

Važno je za svako dijete da razumije i koristi u svom govoru što više riječi. Bogat riječnik u predškolskom periodu siguran je znak dobrog uspjeha u školi.

Najlakši način da razvijemo djetetov vokabular jeste da pričamo sa njim. Uključiti ga u konverzaciju, zahtijevati njegovo učešće i aktivno prisustvo. Dijete se tokom dana igra brojnim igračkama na različite načine, a mi sve to možemo da iskoristimo i obogatimo dječiji riječnik.

Kad se dijete igra vozilima, mi možemo:

  • imenovati vrste vozila (auto, sportski auto, džip, autobus, avion, kamion, prikolica, voz, lokomotiva, vagon…)
  • porediti vozila (veći/manji, brži/sporiji…)
  • pričati o tome šta prevoze (ljude, robu, automobile…)
  • pričati o tome šta mi radimo (vozimo, parkiramo, sudarimo… Sa starijom djecom: vozimo do mosta, parkiramo ispred radnje, sudarimo se na putu…)

Kad se dijete igra kockama, mi možemo:

  • porediti kocke po veličini (velike/male)
  • klasifikovati ih po bojama
  • brojati kocke
  • pričati sa djetetom o tome šta gradimo (kuću, dvorac, most…)
  • imenovati šta dijete radi (traži, nađi, stavi, skini, skloni… Sa starijom djecom: stavi na vrh, skini sa strane, skloni ispod…)

Kada se dijete igra lutkom, mi možemo:

  • imenovati dijelove tijela na lutki
  • imenovati garderobu koju lutka ima, kao i radnje vezane za to (obuci, svuci, veži, skini, otkopčaj, zakopčaj)
  • govorom propratiti dječju igru svakodnevnih aktivnosti (kupamo lutku, oblačimo lutku, idemo u park, idemo u vrtić, lutka ruča, ide kod doktora…)

Kad se dijete igra loptom, mi možemo:

  • imenovati ono što radimo i šta zahtijevamo od djeteta (hvataj, baci, uzmi, nađi, podigni, šutni…)
  • porediti radnje (baci visoko/nisko, baci snažno/polako, lopta ide brzo/sporo…)
  • učiti dijete socijalnim vještinama (sad bacam ja, sačekaj svoj red, ti si na redu, dodaj loptu…)

Kad dijete crta/boji, mi možemo:

  • pričati o bojama i bojicama koje koristi (drvene, flomasteri, voštane; crveno kao srce, plavo kao more…)
  • pričati o oblicima koje dijete crta (krug kao lopta, kao sunce… Sa starijom djecom: nacrtao si ispod drveta loptu, na nebu je žuto sunce, na krovu je ptica…)

Kad se dijete igra plastelinom mi možemo:

  • pričati o oblicima koje pravimo (liči na pitu, picu, spljošteno, uvijeno…)
  • porediti dobijene oblike (veće/manje, debelo/tanko, tvrdo/meko…)
  • pričati o tome šta radimo (stisni, skloni, dodaj, pomjeri…)
  • ako imamo module, možemo imenovati oblike koje dobijamo

Kad se dijete igra slagalicama, mi možemo:

  • pričati o slici, dijelovima koje tražimo, boji koju tražimo i slažemo
  • pričati o tome gde treba staviti dio slagalice (gore, dole, pored…)

Kad se dijete igra setovima (životinje sa farme, životinje iz zoo vrta, doktorski set…) mi možemo:

  • imenovati dijelove/figure kojima se dijete igra
  • pričati o situaciji koju dijete igrom proživljava. To su najčešće već viđene situacije, bilo da ih je dijete lično doživjelo ili vidjelo.

 Aida Junuzović dipl.def.logoped

Aktivnosti za razvoj krupne motorike kod djece uzrasta 12 do 24 mjesecaVježbe bez sprava (za djecu i roditelje)